تحصیل در آمریکا، این امکان را به شما خواهد داد که در برترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا و با بهترین امکانات آموزشی تحصیل کنید. در میان دانشجویان خارجی، دانشجویان ایرانی نیز هرساله برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های برتر آمریکا، اقدامات لازم را انجام می‌دهند. وجود بورسیه‌های تحصیلی آمریکا به‌صورت فول فاند و تخفیف‌های بسیار عالی در شهریه دانشگاه‌های آمریکا متقاضیان را مجاب به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکایی می‌نماید.

می‌توان گفت که تحصیل در آمریکا، یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا است، و به‌اندازه کشور کانادا شانس گرفتن ویزا به دلیل تغییر دولت آمریکا بسیار بالا است. وازآنجایی که دانشگاه‌های این کشور استاد محور است موسسه مهاجرتی دانش کسری این امکان را برای شما فراهم می‌نماید که از طریق مصاحبه با استادان دانشگاه‌های آمریکا به‌راحتی پذیرش بگیرید.

شرایط مطلوب و اشتغال

همانطور که می دانید کشور آمریکا مقصد بسیاری از دانشجویانی است که می خواهند به آینده ای با شرایط بهتر، از طریق تحصیل در شرایط مطلوب و اشتغال در شرایط ایده آل، برسند.

کشور آمریکا یکی از پرطرفدار ترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی است زیرا مهاجرت به این کشور امکان تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا با بهترین امکانات و سیستم آموزشی را برای شما فراهم میکند.

بورسیه های تحصیلی فول فاند

مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا در میان دانشجویان ایرانی به دلیل وجود بورسیه های تحصیلی فول فاند و تخفیف های قابل توجه در شهریه دانشگاه ها آمریکا محبوبیت خاصی دارد.

بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به کشور آمریکا از طریق اخذ پذیرش تحصیلی است که در حال حاضر شانس دریافت ویزای آن به دلیل تغییر دولت آمریکا بسیار بالاست.

چرا تحصیل در آمریکا انتخاب دانشجویان است؟

به‌ دلیل شرایط مطلوب اقتصادی، رفاهی و پیشرفت‌های قابل‌توجه در مباحث علمی و فناوری، آمریکا سالانه پذیرای مهاجران زیادی است که برای اهداف مختلفی همچون کار، سرمایه‌گذاری یا تحصیل به این کشور سفر می‌کنند. کشور آمریکا ازلحاظ سطح آموزشی، در میان رتبه‌های برتر جهان قرار دارد و هرساله، بورسیه‌های متنوعی را برای علاقه‌مندان به تحصیل در آمریکا ارائه می‌دهد. آمریکا دارای بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌ها با بالاترین رتبه‌ها در رنکینگ جهانی است. مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که از دانشگاه‌های کشور آمریکا صادر می‌شوند، در کل دنیا مورد تایید و شناخته‌شده هستند.

مزایای تحصیل در آمریکا

مهاجر پذیر بودن کشور آمریکا در حوزه های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری

شرایط مطلوب اقتصادی و رفاهی

پیشرفت چشم گیر در زمینه های علمی و فناوری

بالا بودن سطح آموزشی کشور آمریکا

قرار داشتن مدارس، کالج ها و دانشگاه های کشور آمریکا در میان رتبه های برتر جهان

ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور

معتبر بود مدارک تحصیلی صادر شده از دانشگاه های آمریکا در تمامی مقاطع در سراسر دنیا

تحصیل در آمریکا در یک نگاه

عنوان سطح
سطح زبان کارشناسی: ۶ الی ۶.۵
ارشد: ۶.۵ به بالا
دکتری: ۶.۵ تا ۷ به بالا
متوسط هزینه تحصیل کالج دولتی چهارساله معمولی: سالانه ۹,۵۸۰ دلار برای دانشجویان آمریکایی
برای دانشجویان خارجی: ۲۷,۴۳۷ دلار
کالج‌های غیرانتفاعی ۴ ساله خصوصی: به‌طور متوسط ۳۷,۲۰۰ دلار
بورسیه بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی
کار دانشجویی دانشجویان در یک سال اول تحصیل در این کشور، مجاز به کار در محیط بیرون از دانشگاه نیستندو بعد از آن مجاز به داشتن یک شغل پاره وقت به مدت ۲۰ ساعت در هفته هستند.
هزینه تحصیل در مدارس مقطع دبستان خصوصی: ۱۱,۲۹۷ دلار در سال
دبیرستان خصوصی: ۱۵,۷۷۷ دلار در سال
مدارس دولتی: تا کلاس دوازدوهم برای شهروندان رایگان است.
مدارس خصوصی ملی: ۱۲,۲۷۱ دلار در سال
بوردینگ اسکول‌ها: نیز از ۳۵,۰۰۰ دلار تا ۸۰,۰۰۰ دلار
مدت زمان تحصیل کارشناسی: ۴ سال
ارشد: ۲ تا ۳ سال
دکتری: سه تا چهار ترم تمام‌وقت

مقاطع تحصیلی در آمریکا

مقاطع تحصیلی در آمریکا، شامل ۱۲ سال تحصیل در مدارس آمریکا و سپس تحصیل در کالج‌ها و ورود به دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکترا است. در ادامه به بررسی کامل این مقاطع تحصیلی در آمریکا می‌پردازیم.

مراحل و مقاطع تحصیل در آمریکا

مدت زمان تحصیل در مدارس آمریکا ۱۲ سال است. پس از پایان تحصیل در مدارس آمریکا دانش آموزانی که قصد تحصسل در دوره آموزش عتای را دارند میتوانند پس از تحصیل در کالج وارد مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شوند.

تحصیل در مدارس آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا، از طریق پذیرش در مدارس این کشور به‌آسانی امکان‌پذیر نیست؛ مگر زمانی‌ که دانش‌آموزان همراه با والدین خود وارد این کشور شوند و والدین آن‌ها اقامت آمریکا را اخذ کرده باشند. در این صورت، فرزندان آن‌ها می‌توانند در مدارس دولتی این کشور، به تحصیل بپردازند. برای دانش‌آموزان خارجی، مدارس مخصوصی در آمریکا وجود دارد. این دانش‌آموزان می‌توانند پس از پایه هشتم، برای تحصیل از پایه نهم تا دوازدهم با ویزای تحصیلی امریکا درس بخوانند.

دانش‌آموزان‌ خارجی که قصد تحصیل در مدارس آمریکا را دارند، فقط می‌توانند در مدارس شبانه‌روزی (boarding school) این کشور تحصیل کنند.

 برترین مدارس بین‌المللی در آمریکا

می‌توان موارد زیر را، برای سال تحصیلی ۲۰۲۳، نام برد:

  • آکادمی جهانی A پلاس (A+ World Academy)
  • دریاسالار فراگوت (Admiral Farragut Academy)
  • مدرسه اپل وایلد (Apple wild School)
  • آکادمی ارتش و نیروی دریایی (Army and Navy Academy)
  • کالج اشبری (Ashbury College)
  • مدرسه بیلور (Baylor School)
  •  اشویل (Asheville School)
  •  آتن (The Athenian School)
  • برنکسوم هال آسیا (Branksome Hall Asia)
  • مدرسه کالج برنت وود (Brentwood College School)
  • دانش آموزان کشور آمریکا، مانند اکثر کشورهای دنیا، ۱۲ سال تحصیلی را در مقطع ابتدایی تا دبیرستان سپری می‌نمایند. این ۱۲ سال تحصیل، از ۶ سالگی شروع و تا ۱۸ سالگی ادامه می‌یابد. دانش آموزان، معمولا از سن ۳ تا ۶ سالگی در مراکز مراقبت از کودکان یا مهدکودک‌ها شروع به آموزش و یادگیری می‌نمایند. از سن ۶ تا ۱۱ سالگی به مدت ۵ سال در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند. از سن ۱۱ تا ۱۴ سالگی دوره‌های متوسطه را می‌گذرانند، و پس‌از آن به مدت ۴ سال در مقطع دبیرستان، تحصیلات ۱۲ ساله خود را تکمیل می‌نمایند.

·         شهریه تحصیل در مدارس آمریکا 

  • سال تحصیلی در آمریکا، از اوایل ماه سپتامبر شروع و در اواخر ماه ژوئن به پایان می‌رسد.
  • مدارس در آمریکا همانند ایران، شامل مدارس دولتی و خصوصی است. شهریه‌های مدارس خصوصی آمریکا، نسبت به مدارس دولتی آمریکابیشتر است. براساس آخرین آمار، متوسط ​​شهریه مدارس خصوصی در آمریکا ۱۱,۵۹۸ دلار در سال است. همچنین متوسط شهریه سالانه در مقطع دبستان، ۱۰,۵۹۱ دلار و در دبیرستان ۱۵,۰۸۳ دلار برآورد می‌شود. شهریه در مدارس دولتی از ۳,۰۰۰ دلار تا ۱۰,۰۰۰ دلار متغیر است. شهریه بوردینگ اسکول‌ها نیز از ۳۰,۰۰۰ دلار تا ۷۵,۰۰۰ دلار است.

·         برنامه تحصیلی SEVP برای دانش‌آموزان بین‌المللی در آمریکا

  • هر مدرسه‌ای که دانش‌آموزان مهاجر بین‌المللی را با ویزای F (ویزای تحصیلی آمریکا) ثبت‌نام می‌نماید، باید از برنامه ساماندهی دانشجویان و گردشگران (Student and Exchange Visitor Programیا SEVP) تأییدیه داشته‌ باشد. مدرسه‌ای که مورد تأیید SEVP است، به این معنی است که از طرف وزارت امنیت داخلی (DHS) برای ثبت‌نام دانش‌آموزان بین‌المللی دارای ویزای F، تأیید‌شده و مجاز است. مدارس تأییدشده توسط SEVP می‌توانند برای صدور فرم I-20 به دانش‌آموزان مهاجر که مایل به تحصیل در آمریکا هستند، از سیستم SEVIS استفاده کنند. فرم I-20، فرمی است که از طرف دانشگاه و یا موسسه‌ای که در آمریکا پذیرش شده‌اید، به شما داده می‌شود تا برای صدور ویزای دانشجویی به سفارت ارائه دهید.

·         تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

  • دانش‌آموزان پس‌از اتمام تحصیلات ۱۲ ساله خود در مقطع دیپلم، می‌توانند اقدامات لازم را برای اخذ پذیرش جهت تحصیل در آمریکا در مقطع لیسانس انجام دهند. دانشجویان در مقطع کارشناسی، معمولا ۴ سال در دانشگاه مشغول به تحصیل می‌گردند تا مدرک لیسانس را دریافت نمایند. همچنین افرادی که تمایل دارند زودتر وارد بازار کار شوند، می‌توانند با ثبت‌نام در کالج‌ها و گذراندن دو سال تحصیلی، مدرک فوق‌دیپلم را دریافت کنند و وارد بازار کار شوند. اگر به‌عنوان یک دانشجوی خارجی نمی‌توانید هزینه‌های بالای دانشگاه‌ها را برآورده کنید، اخذ پذیرش از کالج‌ها برای دو سال اول می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

مقطع کارشناسی در آمریکا

دانش آموزان پس از پایان تحصیلات دیپلم خود میتوانند با اخذ پذیرش تحصیلی وارد مقطع کارشناسی در دانشگاه های آمریکا شوند. نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع، ۶۰ الی ۸۰ در آزمون تافل و نمره ۹۰۰ به بالا در آزمون SAT است.

مقطع کارشناسی در کشور آمریکا معمولا ۴ سال طول میکشد. اما افرادی که میخواهند زود تر مشغول به کار شوند میتوانند با گذراندن دوره ای دو ساله در کالج ها و دریافت مدرک فوق دیپلم وارد بازار کار شوند. مزیت ثبت نام در کالج ها پایین تر بود هزینه آن نسبت به دانشگاه هاست.

  • نمره لازم برای مقطع کارشناسی در آزمون تافل ۶۰ الی ۸۰ و نمره آزمون SAT نیز ۹۰۰ به بالا است.

مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

بین ۲ تا ۳ سال طول میکشد. نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع، ۸۰ الی ۱۰۰ در آزمون تافل و نمره حداقل ۳۰۰ در آزمون GRE است.

برای دریافت مدرک این مقطع دانشجویان علاوه بر برنامه درسی که برای آنها مشخص شده است باید دوره ی کارآموزی را هم بگذرانند. دوره کارآموزی این امکان را برای دانش جویان فراهم میکند که مهارت های موردنیاز در خصوص رشته خود را فراگیرند و حتی ممکن است در محل کارآموزی خود به اشتغال بپردازند.

تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا

جهت اخذ پذیرش و تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری، دانشجویان بسته و شرایط و رشته خود، باید در آزمون‌های تخصصی مانند: GRE ،GMAT ،DAT و LSAT شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. البته این نمره قبولی در نظر دانشگاه‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. دانشگاه‌‌های با رتبه بالا، نمره‌های قبولی بالاتری را مدنظر دارند که این امر، رقابت بین دانشجویان را سخت‌تر می‌نماید.

تحصیل در آمریکا در دوره دکترا معمولا از سه تا چهار ترم تمام‌وقت، شامل کلاس‌های پیشرفته تشکیل شده است. این کلاس‌ها، معمولا در سمینار‌های کوچک برگزار می‌شوند. دانشجویان باید امتحانات کتبی یا شفاهی قبل از شروع پایان‌نامه را بگذرانند. پایان‌نامه در دوره دکترا عموما یک‌ سال یا بیشتر طول می‌کشد

و به‌اندازه یک کتاب باید نگاشته شود. پس از اتمام پایان‌نامه و دفاعیه در حضور کمیته سه تا پنج نفری از اساتید، دانشجویان مدرک دکترا دریافت می‌کنند.

اخذ پذیرش مقطع دکترا در آمریکا، بدون داشتن مدرک زبان امکان‌پذیر نیست. تسلط به زبان انگلیسی به‌خصوص برای رشته‌هایی که دانشجو به‌عنوان دستیار تحقیقاتی (RA) و یا دستیار تدریس (TA) از همان ابتدا مشغول به‌کار می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تحصیل در رشته های پزشکی در آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا برای دانشجویان پزشکی یکی از پرطرفدارترین موضوعات است. این رشته شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکترای پزشکی است که به طور کلی شامل مراحل زیر است:

کارشناسی ارشد (Pre-Med):

کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی، شامل درس های علوم پایه مانند بیوشیمی، فیزیولوژی، آناتومی، روانشناسی و مهارت های پزشکی مثل کار با بیمار، بررسی و تشخیص بیماری ها و نحوه مدیریت بیماری ها است. برخی از دانشگاه ها این برنامه ها را به عنوان پیش نیاز برای دوره دکترای پزشکی می پذیرند.

دکترای پزشکی (MD):

دوره دکترای پزشکی در آمریکا شامل ۴ سال تحصیل در دانشگاه پزشکی است که بعد از آن دانشجو به عنوان یک پزشک عمومی یا متخصص در حوزه های مختلف پزشکی فعالیت می کند. در طول دوره دکترای پزشکی، دانشجویان به درس های عمومی پزشکی، مهارت های بالینی، مطالعات پژوهشی و تمرین کلینیکی مشغول هستند.

پسا دکترا

بعد از اتمام دوره دکترای پزشکی، دانشجو می تواند با تکمیل دوره های تخصصی، متخصص در یک حوزه خاص پزشکی شود. علاوه بر این، دانشجو می تواند در دوره های پسا دکترا شرکت کند تا تحصیلات پیشرفته تری را در حوزه هایی مانند پزشکی روان، پزشکی ورزشی و پزشکی قانونی به دست آورد

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها جهت تحصیل در آمریکا

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا را دارند، باید برای اخذ پذیرش تحصیلی، مدارک موردنیاز را برای دانشگاه مدنظر خود ارسال نمایند و سپس منتظر جواب از طرف آن‌ها بمانند. همچنین اگر پس از ارسال مدارک خود به دانشگاه‌های آمریکا، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه‌ها می‌شوند، باید مدارک خود را به همراه نامه اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت کشور آمریکا تحویل دهند و برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند.

مدارک مقطع کارشناسی

  • دیپلم ۱۲ ساله از دبیرستان
  • سوابق تحصیلی و ریزنمرات
  • نمره‌های مربوط به آزمون‌های SAT یا ACT
  • نتایج آزمون تافل یا دیگر آزمون‌های مربوط به زبان انگلیسی
  • هزینه درخواست پذیرش (۴۰ تا ۵۰ دلار)
  • تمکن مالی (۱ سال شهریه به‌علاوه ۱۸,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار)

مدارک مقطع کارشناسی‌ ارشد و دکترا

  • مدرک کارشناسی
  • نمرات GRE یا GMAT
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات
  • نتایج آزمون تافل یا دیگر آزمون‌های مربوط به زبان انگلیسی
  • توصیه‌نامه از طرف ۲ استاد
  • تمکن مالی (۱ سال شهریه به‌علاوه ۱۸,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار)
  • هزینه درخواست پذیرش (۴۰ تا ۵۰ دلار)

دریافت بورسیه‌ های تحصیلی برای تحصیل در آمریکا

بورسیه‌های تحصیلی آمریکا می‌توانند به‌عنوان یک کمک هزینه، هزینه‌های تحصیلی شما را پوشش دهند تا نیاز به کار در آمریکا نداشته‌باشید. این بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان ممتاز با معدل بالا ارائه می‌شوند؛ همچنین دانشجویانی که بین مقاطع تحصیلی آن‌ها وقفه نباشد، در اولویت دریافت بورسیه‌های تحصیلی قرار دارند. لازم به ذکر است که دانشگاه‌های آمریکا برای دریافت بورسیه در مقاطع مختلف، شرط سنی قرار داده‌‌اند.

چاپ مقاله

از دیگر فاکتورهایی که به عنوان برگ برنده برای اخذ بورسیه تحصیلی محسوب می‌شود می‌توان به، ارائه مقالات و چاپ آن‌ها در مجلات معتبر بین‌المللی، شرکت و کسب مقام در مسابقات علمی مرتبط با رشته تحصیلی و ثبت اختراع اشاره کرد. هرچه رزومه و مدارکی که ارائه می‌دهید قوی‌تر باشد، شانس دریافت بورسیه برای شما بیشتر خواهد بود.

بورسیه برای دانش آموزان ممتاز

بورسیه های تحصیلی در کشور آمریکا به دانشجویان ممتاز با معدل بالا تعلق میگیرد تا دانشجویان نیازی نداشته باشند که در هنگام تحصیل به اشتغال بپردازند. دانشجویانی که در بین مقاطع تحصیلیشان وقفه نداشته باشند، شانس بالایی برای دریافت بورسیه دارند. همچنین ارائه مقالاتی که در مجلات بین المللی چاپ شده اند، کسب مقام و یا شرکت در مابقات علمی مرتبط با رشته تحصیلی، ثبت اختراع و قوی بودن رزومه میتواند شانس دریافت بورسیه تحصیلی را بالا ببرد.

به طور کلی یک دانشجو در حین تحصیل اجازه کار حداقل تا ۲۰ ساعت در هفته به صورت کار نیمه وقت در آمریکا را خواهند داشت. البته در آخر هفته ها و در روزهای تعطیل مجاز به کار تمام وقت می باشند که با توجه به شغلی که در آن مشغول هستند، می‌تواند میزان حقوق و دستمزد متفاوتی را در پی داشته باشد

تحصیل در آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *