امنیت اجتماعی بالا، اقتصاد قوی، سیستم آموزشی نوین، فرصت های شغلی مناسب و اقلیم معتدل استرالیا، متقاضیان زیادی را برای مهاجرت به استرالیا ترغیب می کند. یکی از روش های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت تحصیلی است. یکی از نگرانی هایی که تحصیل در استرالیا برای دانشجویان به وجود می آورد دوری از خانواده هاست که اخذ ویزای همراه استرالیا این نگرانی را برطرف کرده است.

متقاضیان واجد شرایط

دانشجویان متاهلی که در کشور استرالیا مشغول به تحصیل هستند، می توانند برای اعضاء خانواده خود، درخواست نمایند.

  1. ویزای همسر و فرزندان
  2. ویزای همراه دانش آموزی (ویزای گاردین)
  3. ویزای همراه برنامه های اسکیل ورکر و سرمایه گذاری

انواع ویزای همراه استرالیا

  1. ویزای موقت همراه استرالیا (ساب کلاس ۳۰۹): این ویزا برای اعضای خانواده فرد دانشجو یا مهاجران در استرالیا صادر می شود. برای ثبت درخواست ویزای موقت همراه استرالیا باید از خارج خاک استرالیا درخواست خود را ثبت کنید. همچنین اگر می خواهید ویزای همراه موقت خود را به ویزای دائمی همراه تبدیل کنید باید ابتدا این ویزا را اخذ کنید.
  2. ویزای دائمی همراه استرالیا (ساب کلاس ۱۰۰): می توانید به صورت دائم در استرالیا اقامت داشته باشید و سپس برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کنید. برای اخذ این ویزا هم باید از خارج کشور استرالیا درخواست خود را ثبت کنید.
  3. ویزای همراه والدین استرالیا (ساب‌کلاس ۸۷۰): والدین دانش آموزان یا دانشجویانی که در کشور استرالیا مشغول به تحصیل هستند و می خواهند وارد استرالیا شوند، باید این ویزا را دریافت کنند و از طرف فرزندانشان حمایت مالی شوند. این ویزا نوعی ویزای موقت است که اعتبار آن ۳ الی ۵ سال است. متقاضیان با اخذ ویزای همراه والدین اجازه کار در کشور استرالیا را نخواهند داشت.
  4. ویزای همراه کودک: فرزندان و فرزندخواندگان افرادی که مقیم استرالیا باشند، می توانند با اخذ این ویزا وارد استرالیا شوند. برای فرزندان زیر ۲۵ سال و مجرد صادر می شود. برای اخذ این ویزا فردی که اقامت استرالیا را دارد باید به مدت ۲ سال فرزند خود را حمایت مالی کند.
  5. ویزای همراه تحصیلی: افرادی که برای تحصیل به کشور استرالیا مهاجرت می کنند می تواندد برای اعضای خانواده خود و یا افراد تحت حمایت خود این ویزا را اخذ کنند. درخواست باید بعد از شروع دوره تحصیل دانشجو ثبت شود.
  6. ویزای همراه کاری: افرادی که ویزای کاری استرالیا را اخذ کرده اند می توانند، برای همسر و فرزندانشان اقدام کنند.
  7. ویزای موقت پارتنر (ساب‌کلاس ۸۲۰): این ویزا نوعی ویزای موقت برای افرادی است که با شهروند استرالیا و افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند ازدواج می کنند. مدت اعتبار این ویزا ۲ سال است.
  8. ویزای پارتنر استرالیا (ساب‌کلاس ۸۰۱): این ویزا، ویزای دائمی پارتنر استرالیاست. برای اخذ ویزای دائمی پارتنر استرالیا ابتدا باید ویزای موقت پارتنر استرالیا را اخذ کرده باشید.

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی استرالیا

برای همسر

  1. در صورتی که دانشجو در مقطع کارشناسی تحصیل کند، همسر او می تواند بصورت نیمه وقت و به مدت ۲۰ ساعت در هفته به اشتغال بپردازد.
  2. در صورتی که دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل باشد، همسر او می تواند بصورت تمام وقت در کشور استرالیا کار کند.
  3. همسر دانشجویان بین المللی می توانند در دوره های آموزشی کمتر از ۳ ماه به تحصیل در استرالیا بپردازند.

 برای فرزند

  1. سن فرزند باید زیر ۱۸ سال باشد.
  2. فرزندان باید مجرد باشند.

مدارک مورد نیاز

  • پاسپورت معتبر همسر متقاضی
  • پاسپورت فرزندان متقاضی
  • سند ازدواج
  • رزومه کاری همسر دانشجو
  • رزومه تحصیلی همسر دانشجو
  • گواهی عدم سوء پیشینه همراهان
  • رزومه تحصیلی فرزندان
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان
  • تمکن مالی بر حسب تعداد اعضاء خانواده

مراحل آنلاین

  1. انتخاب ویزای مورد نظر
  2. آماده‌سازی مدارک مورد نیاز
  3. پر کردن فرم درخواست اخذ ویزای همراه استرالیا
  4. پرداخت هزینه‌ مربوط به اخذ ویزا
  5. ارسال درخواست

نتیجه درخواست از طریق ایمیل اعلام خواهد شد.

مراحل اخذ ویزای همراه استرالیا به صورت حضوری

  1. مراجعه به سفارت یا کنسولگری
  2. آماده‌سازی مدارک مورد نیاز
  3. پرکردن فرم درخواست
  4. پرداخت هزینه‌ مربوطه به اخذ ویزا
  5. ارسال درخواست

نتیجه از طریق نامه کتبی یا ایمیل اعلام خواهد شد.

اخذ ویزای همراه استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *