کشور انگلستان از نظر تحصیل در میان دانشجویان و دانش آموزان سراسر جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است، و یکی از پرطرفدار ترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی است. اما دلیل این محبویت چیست؟

کشور انگلستان همواره جذابیت خاصی در میان دانشجویان بین المللی داشته است، به طوری که هم اکنون دارای پانصد هزار دانشجوی بین المللی است. دلیل این جذابیت میتواند کیفیت بالای سیستم آموزشی و تحصیل در این کشور باشد. همچنین دانشگاه های این کشور همواره در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان بوده اند و مدارک این دانشگاه ها دارای اعتبار  خاصی در سراسر جهان است. شما هم میتوانید جزو افرادی باشید که می خواهند از مزایای تحصیل در انگلستان بهره مند شوند. آیا شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان را دارید اما از شرایط آن آگاهی ندارید؟

در ادامه این مقاله همه اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل در کشور انگلستان جمع آوری شده است. پس اگر جزو کسانی هستید که می خواهید برای تحصیل به کشور انگلستان مهاجرت کنید این مقاله را از دست ندهید.

مزیت های کلیدی تحصیل در انگلستان

مهم ترین مزیت های تحصیل در کشور انگلیس به شرح زیر است:

  • کیفیت بالای سیستم آموزشی
  • مدت زمات تحصیل در کشور انگلستان در همه ی مقاطع از کشور های دیگر کمتر است.
  • مدرک معتبر در سراسر جهان و ایران
  • نزدیک بودن کشور انگلستان به ایران از لحاظ جغرافیایی
  • هزینه تحصیلی پایین نسبت به کشور های دیگر
  • کشور انگلستان در سطح جهانی دومین سیستم آموزشی برتر را دارد.
  • وجود دانشگاه های انگلستان در لیست دانشگاه های برتر جهانی
  • اقتصاد قوی و میانگین نرخ بیکاری پایین

کشور انگلستان علاوه بر ارائه آموزش با کیفیت بالا دارای امکانات رفاهی کافی است که شرایط زندگی ایده آل را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم میکند. همچنین فاصله کم کشور انگلستان از ایران امکان رفت و آمد و ملاقات خانواده را با صرف کمترین زمان و هزینه فراهم میکند.

یکی دیگر از نکات مهم برای تحصیل در کشور انگلستان، کوتاه تر بودن زمان برنامه های تحصیلی در کشور انگلستان است که همین مورد باعث کاهش هزینه ها نسبت به سایر کشور ها میشود. علاوه بر این موارد تحصیل در کشور انگلستان مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آنها میپردازیم:

آموزش در کشور انگلستان

یکی از بهترین و منظم ترین سیستم های آموزشی متعلق به کشور انگلستان است به گونه ای که بسیاری از کشور ها از این سیستم تقلید میکنند. این نظام از مقطع پیش دبستانی تا دکتری را در بر میگیرد.

افرادی که وارد این کشور میشوند و در این سیستم تحصیل میکنند، آینده شغلی آیده آلی خواهند داشت.

کیفیت آموزشی در کشور انگلستان

انگلستان در سیستم آموزشی خود با بکارگیری روش های موثر و سنجیده و رعایت قوانین و استاندارد ها از طرف دولت خود همواره کیفیت آموزشی خود را در سطح بالایی نگاه داشته است. که این مورد میتواند برای دانشجویان و والدینشان در مورد آموزش، امکانات و پشتیبانی اطمینان خاطر ایجاد کند.

زمان مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان

مدت زمان تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان در مقطع کارشناسی معمولا ۳ سال است، اما این زمان بسته به نوع رشته تحصیلی و یا دانشگاه ممکن است به ۴ سال هم برسد.

برای دریافت مدرک مقطع کارشناسی ارشد ۱ تا ۲ سال زمان مورد نیاز است.

آینده شغلی بعد از تحصیل در کشور انگلیس

با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های سطح اول کشور انگلستان میتوانید آینده شغلی و موفقیت خود را تضمین کنید. و همینطور برای فارق التحصیلان متخصص و کاربلد موقعیت های شغلی مناسبی در این کشور فراهم است.

مراحل و مقاطع تحصیلی در انگلستان

نظام آموزشی کشور انگلستان شامل پنج مقطع است:

  • مقطع پیش دبستانی: سن ۳ تا ۵ سال
  • مقطع دبستان: سن ۵ تا ۱۱ سال
  • مقطع دبیرستان: سن ۱۱ تا ۱۶ سال
  • مقطع آموزش پیشرفته: سن ۱۶ تا ۱۸ سال
  • مقطع آموزش عالی: سن بالای ۱۸ سال

در کشور انگلستان تحصیل در مدارس از سن ۵ تا ۱۶ سالگی اجباری است و تحصیل در مدارج بالاتر به صورت اختیاری میباشد.

Go-university-with-Daneshkasra

دانش کسری خدمات تخصصی جهت اخذ پذیرش از برترین و معتبرترین مراکز آموزشی و دانشگاه‌های جهان در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کالج و مدرسه را با ارائه‌ی اطلاعات جامع و مستند به متقاضیان در مورد شرایط تحصیلی، مدت زمان و محتوای آموزشی، معیارهای دانشگاه‌ها و مدارس مورد نظر، شرایط زندگی و هزینه‌های اقامت ارائه می‌دهد که تاکنون با بیش از هزاران پرونده موفق جزو اولین موسسات بی‌رقیب بوده است.

دوره های مختلف تحصیلی در انگلستان

در این کشور دانش آموزان بعد از گذراندن مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره هایی را برای ورود به دانشگاه میگذرانند که پس از پایان این دوره ها آزمونی برگذار میشود که صلاحیت دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه را مشخص میکند.

در ادامه این دوره های تحصیلی را معرفی خواهیم کرد:

دوره آموزشی GCSE

GCSE مخفف عبارت  General Certificate Secondary Education است. مدت زمان این دوره دو سال است که دانش آموزان میتوانند با توجه به علاقه خود رشته هایی مانند: علوم ریاضی، تجربی و … را انتخاب کنند.

این دوره آخرین مقطع تحصیلی در انگلستان بوده که به صورت اجباری است و حداقل سن برای تحصیل در این دوره ۱۳ سال است.

دانش آموزان پس از اتمام این دوره، اگر بخواهند وارد دانشگاه شوند، میتوانند دوره ی A-level و یا فاندیشن را بگذرانند.

دوره آموزشی A-level

دوره A-level یکی از مهم ترین دوره های تحصیلی در انگلستان است که مدت زمان تحصیل در این دوره دو سال و حداقل سن دانش آموزان برای تحصیل در این دوره ۱۶ سال است.

دلایل اهمیت دوره A-level:

  • دوره A-level ملاک اصلی بسیاری از دانشگاه هاست.
  • افرادی که میخواهند در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و رشته های پر طرفدار تحصیل کنند باید مدرک دوره A-level با نمرات ممتاز داشته باشند.
  • دوره A-level از سایر دوره ها با ارزش تر است.

دانشگاه هایی که دوره A-level در آن ها اهمیت دارد:

دانشگاه Oxford:  دانشگاه آکسفورد یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که ورود به این دانشگاه با مدرک A-level آسان تر از مدارک دوره های دیگر است. لازم به ذکر است که علاوه بر مدرک دوره A-level مدارک دیگری هم برای ورود به این دانشگاه نیاز است.

دانشگاه  Cambridge: رتبه دوم دانشگاه های برتر انگلیس متعلق به دانشگاه کمبریج است. مدرک A-level برای این دانشگاه هم اهمیت شایانی دارد و کسانی که نمره بالا در این دوره دارند، اولویت بالاتری برای ورود به دانشگاه کمبریج دارند.

بسیاری از دانشگاه های دیگر مانند  Imperial College London، UCL، و King`s College London نیز به مدرک A-level نیاز دارند.

دوره آموزشی Foundation

دانش آموزانی که سن آنها بالای ۱۷ سال است میتوانند برای شرکت در رشته های غیر پزشکی و رشته هایی که رقابت در آنها کمتر است، در دوره فاندیشن شرکت کنند. البته با شرکت در دوره فاندیشن میتوان در بعضی دانشگاه هایی که این دوره را قبول دارند در رشته های پزشکی و حقوق هم تحصیل کرد.

این دوره به صورت ۶ ماهه و یا یک ساله اسن که بر اساس نیاز دانش آموز انتخاب میشود.

مراحل تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان

دوره های A-level و Foundation مقدمات ورود به دانشگاه را برای دانش آموزان فراهم میکند. مقطع آموزش عالی در کشور انگلستان ۴ مرحله اصلی و دو مرحله فرعی دارد که در ادامه به آنها میپردازیم:

اولین سال دانشجویان بین‌المللی  (International Year 1)

این دوره مخصوص دانشجویانی است که:

  • هنوز به آمادگی کامل برای ورود به دانشگاه نرسیده اند و نیازمند تمرین بیشتر هستند.
  • شرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود ندارند.

این دوره گزینه ای مناسب برای دانشجویان بین المللی است زیرا آنها با گذراندن این دوره میتوانند به صورت مستقیم و بدون فوت وقت وارد سال دوم رشته تحصیلی خود در دانشگاه شوند.

دوره کارشناسی در انگلستان

مدت زمان تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان در مقطع کارشناسی معمولا ۳ سال است که دانشجویان برای تحصیل در این دوره به نمره آیلتس ۶ نیاز دارند. در مقطع کارشناسی دروس پایه و اختصاصی هر رشته آموزش داده میشود.

شاخه های اصلی مقطع کارشناسی در انگلستان:

هنر (BA)

علوم (BSc)

آموزش (BEd)

مهندسی (BEng)

دوره آمادگی کارشناسی ارشد (Pre-Master)

دوره Pre-Master مخصوص دانشجویانی است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند. در این دوره تکنیک های مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی مانند: روش های انجام مقاله های تحقیقاتی، نحوه ارائه کنفرانس، مهارت های جستجوی علمی و مطالعه و … آموزش داده میشود.

در این دوره مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته و دانشگاه مناسب ارائه میشود و دانشجو میتواند با گذراندن این دوره در رشته ای به جز رشته تحصیلی کارشناسی اش تحصیل کند. زمان مورد نیاز برای گذراندن این دوره بین ۳ تا ۶ ماه است.

دوره کارشناسی ارشد در انگلستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و کسب مهارت های حرفه ای و کاربردی در رشته خود، مدرک کارشناسی و نمره آیلتس ۶.۵ مورد نیاز است. مقطع کارشناسی ارشد تنوع بالایی در کشور انگلستان دارد.

انواع رشته های کارشناسی ارشد:

  • هنر (MA)
  • علوم (MSc)
  • مهندسی (MEng)
  • هنرهای زیبا (MFA)
  • حقوق (LLM)
  • معماری (MArch)
  • و …

دوره آمادگی دکتری (Pre-phD)

دوره Pre-PhD مخصوص دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در مقطع دکتری یا PhD را دارند.

در این دوره کلاس های زبان برای تقویت زبان انگلیسی، روش های مطالعه تکنیکی، جستجوی پیشرفته در پایگاه های داده و برنامه ریزی کارآمد PhD آموزش داده میشود که هدف آن دستیابی به موفقیت در دوره دکتری است.

مقطع دکتری در انگلستان

برای تحصیل در دوره دکتری دانشجویان باید رزومه تحصیلی خود را برای استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند. در صورت تایید استاد راهنما میتوانند از دانشگاه مد نظر خود پذیرش گرفته و به تحصیل در دوره دکتری بپردازند. در این مقطع دانشجویان بیشتر زمان خود را صرف فعالیت در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی میکنند.

مدت زمان تحصیل در این دوره معمولا ۳ الی ۴ سال است و بستگی به دانشگاه و نوع رشته دارد.

مدرک مورد نیاز برای تحصیل در دوره دکتری علاوه بر پذیرش دانشگاه نمره آیلتس ۷.۵ است.

اجازه کار همزمان با تحصیل در کشور انگلستان

در این کشور دانشجویان میتوانند همزمان با تحصیل به اشتغال بپردازند و با درآمد خود هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انگلستان را تامین کنند. در طول دوره تحصیل کار های پاره وقت میتوانند بهترین گزینه برای دانشجویان باشد.

مدت زمانی که دانشجویان میتوانند همزمان با تحصیل به اشتغال بپردازند بر حسب مقطع تحصیلی آنها متغیر است. دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دانشجویان مقطع دکتری تا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.

تحصیل در انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *