اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا

استرالیا به دلیل نظام آموزشی کارآمد و آینده شغلی مناسب پس از اتمام تحصیل، مورد توجه متقاضیان بین المللی قرار دارد و مقصد مناسبی برای مهاجرت می باشد. برای کسب اطلاعات مفید جهت دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

انواع ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای دانش آموزی استرالیا

دانش آموزانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید برای اخذ ویزای ۵۰۰ استرالیا (Student  visa) اقدام کنند. این ویزا برای دانش آموزان و دانشجویان صادر می شود. حداقل سن برای ثبت درخواست ویزای دانش آموزی استرالیا ۶ سال است. باید در نظر داشت که دانش آموزان برای تحصیل در مدارس استرالیا علاوه بر تاییدیه ثبت نام در مدارس یا موسسات آموزشی معتبر استرالیا (COE)، باید دانش زبان انگلیسی داشته باشند. دانش آموزان با اخذ ویزای ساب کلاس ۵۰۰ استرالیا می توانند به صورت موقت و تا ۵ سال در کشور استرالیا اقامت کنند.

ویزای دانشجویی استرالیا

متقاضیانی که می خواهند در دانشگاه های معتبر کشور استرالیا و در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند باید ویزای دانشجویی استرالیا ( ویزای ساب کلاس ۵۰۰) را دریافت کنند. دانشجویان برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا باید پذیرش دانشگاه مورد نظر و مدارک زبان ارائه کنند. با اخذ این ویزا امکان شرکت در دوره های آموزشی آنلاین و اجازه کار در مدت زمان های مشخص شده وجود دارد. این ویزا ۵ سال اعتبار دارد.

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

  • شرایط سنی مناسب (برای تحصیل در مقطع کارشناسی کمتر از ۲۲ سال، برای مقطع کارشناسی ارشد تا ۳۵ سال و برای مقطع دکتری تا حدود ۴۰ سال)
  • دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه ها یا موسسات معتبر کشور استرالیا
  • داشتن بیمه درمانی متناسب با مقطع تحصیلی برای مدت اقامت در استرالیا ( (OSHC

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

  • تکمیل فرم۱۵۷A
  • پاسپورت
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • CoE (مدرک ثبت نام در موسسات معتبر کشور استرالیا)
  • OSHC (بیمه درمانی)
  • GTE
  • رزومه کاری
  • انگیزش‌ نامه
  • مدرک آزمون زبان
  • سوابق تحصیلی به همراه ریزنمرات؛
  • مدارک تمکن مالی

برای اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا مدارک دیگری هم مورد نیاز است که می توانید با مراجعه به بخش مشاوره و رزرو وقت از این موارد آگاهی پیدا کنید.

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

  1. جمع آوری مدارک
  2. ارائه مدارک به صورت آنلاین
  3. ثبت درخواست ویزای تحصیلی به صورت آنلاین
  4. پیگیری وضعیت درخواست ویزای تحصیلی

 

بیانیه Genuine Temporary Entrant (GTE) برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

GTE در واقع بیانیه ای است که افسر پرونده را قانع می کند که شما پس از پایان تحصیلتان در کشور استرالیا به کشور خود بازخواهید گشت. نوع نگارش این بیانیه برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اهمیت بالایی دارد به همین دلیل باید موارد زیر در آن ذکر شود:

  1. دلیل هر گونه گپ در دوره تحصیل خود را ذکر کنید و به فعالیت های کاری، پژوهشی و تحقیقاتی مرتبطی که در این مدت انجام دادید اشاره کنید.
  2. نشان دهید که برنامه دارید پس از پایان تحصیل در استرالیا به محل کاری که هم اکنون در آن مشغول به کار هستید، باز خواهید گشت.
  3. نشان دهید که تحصیل در کشور استرالیا بر شما و آینده شغلیتان تاثیر شایانی خواهد گذاشت.
  4. با ارائه اسناد دارایی های خود در کشور خودتان نشان دهید که تمایل به بازگشت دارید.
  5. وابستگی های خانوادگی خود و دلایل بازگشتتان را توضیح دهید.

 

تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

برای این امر، باید ثابت کنند که توانایی تامین هزینه های تحصیل در استرالیا را دارند. این هزینه ها شامل: هزینه یک سال زندگی در استرالیا، شهریه دانشگاه یا مدرسه و هزینه های مربوط به سفر به کشور استرالیا می باشد. در نظر داشته باشید که اگر شرایط شما شامل دریافت بورسیه تحصیلی از موسسات استرالیا می شود نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید. از طریق موارد زیر می توانید تمکن مالی خود را نشان دهید:

  1. هزینه یک سال زندگی در استرالیا، شهریه و هزینه سفر به این کشور را در حساب بانکی خود نگه دارید.
  2. گواهی تمکن مالی برای مواد گفته شده از طرف والدین یا حامی خود ارائه دهید.
  3. از دانشگاه یا موسسات عالی استرالیا وام دریافت کنید.

 

هزینه صدور ویزای تحصیلی استرالیا

برای اخذ ویزا باید هزینه اپلیکیشن فی یا هزینه اپلای را پرداخت کنید. این هزینه، حدود ۶۵۰ دلار استرالیا می باشد که برای همه مقاطع و دانشگاه ها ثابت است.

 

مدت‌ زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

معمولا مدت ثابتی ندارد، اما این پروسه ممکن است تا ۴ ماه طول بکشد.

 

مدت اعتبار ویزای تحصیلی استرالیا

بسته به نوع دوره شما متغیر است. اگر دوره شما بیش از ۱۰ سال طول بکشد مدت اعتبار ویزای شما تا پایان ماه مارس سال بعد است. در صورتی که دوره شما کمتر از ۱۰ ماه باشد، ویزا یک ماه بیش تر از طول دوره شما صادر خواهد شد. در صورت اخذ ویزای ۵۰۰ استرالیا می توانید تا ۵ سال در این کشور اقامت کنید.

 

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا

  1. ارائه اطلاعات و مدارک جعلی یا ناقص
  2. انتخاب دوره تحصیلی نامناسب با شرایط دانشجو
  3. عدم تامین تمکن مالی
  4. داشتن سوءپیشینه
  5. عدم توانایی در اثبات قصد بازگشت به کشور خود
  6. عدم برخورداری از سلامت جسمی

در صورتی که از داخل کشور استرالیا درخواست ویزا را ثبت کرده باشید امکان اعتراض به ریجکتی وجود ندارد اما اپلای مجدد مانعی ندارد و می توانید تا ۲۱ روز با پرداخت مجدد هزینه بررسی پرونده اعتراض خود را ثبت کنید.

 

اقامت دائم با اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا

دانشجویان پس از اتمام درس شان، می توانند درخواست خود را برای اخذ ویزای کاری استرالیا ثبت کنند. متقاضیان با اشتغال در کشور استرالیا و پرداخت منظم بیمه و مالیات به مدت ۴ سال می توانند اقامت دائم این کشور را ثبت کنند.

ویزای تحصیلی استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *